Saturday, November 18, 2017

Õppereis Tartusse 17.11.17


17.novembril toimus 6. klasside õppeekskursioon Tartusse. 

Kavas oli 

9.30 - 12.30 TÜ Loodusmuuseumis õppetund "Loomastiku mitmekesisuse praktikum" ja Loodusmuuseumi külastus. 
13.00 - 15.00 Hull teadlane - õppetund-praktikum teemal "Vesi meie elus ja ümber"  ja muuseumi külastus
15.45 - 16.30 Tagurpidi maja

Üritus algas TÜ Loodusmuuseumis õppetunniga "Loomastiku mitmekesisuse praktikum"  Suur tänu õpetajale Külli Kalamees-Panile. Fantastiline tund möödus Maailmakohviku meetodil, kus oli võimalik kuues erinevas lauas teha rühmatööd. Rühmades oli kuni 5 õpilast ja rühmast rühma liiguti omas tempos.
Esmalt tutvustati õpilastele süsteemi, kuidas on loomad klassifitseeritud. Väga hea oli kuulda kiidusõnu tublide Antsla õpilaste kohta.




Seejärel alustati tööd!
MATEMAATIKA
Imetajate lauas tuli teha ka matemaatilisi tehteid



 MÄRKAMINE - LOODUSÕPETUS
Tegevusjäljed looduses







 MIKROMAAILM - TEOD



KEELEÕPETUS - ÜHENDA SÕNAD NII, ET SAAD LINDUDE NIMETUSED (2 nime jäi üle)




 KUNSTIÕPETUS - JOONISTA, MIDA NÄED MIKROSKOOBI ALT - esinevate loomade kehakatete määramine


KIRJANDUS - KONNAD - loe infot ja tunne ära ning kirjelda



Vaatleja


 MUUSIKAÕPETUS - Kuula plaadilt LINNULAULU, loe kirjandusest laulu kirjeldust ja määra laulja (lind)
 Kui fantastiline tund lõppes, läksime muuseumisse, oh seda avastamisrõõmu!







































 kes on?





























 Aeg möödus märkamatult ja tuligi edasi minna!
HULL TEADLANE ootas
Tuli praktikum - Vesi






Molekul ja aatomid (meenutasime 5. klassis õpitut)

 tegime elevandile hambapastat!

 Ups, palju sai!

 Ühest kannust sai 5 erinevat värvi vedelikku!


punane peakapsas

 Sinine vedelik on punasest peakapsast keedetud vedelik - vasakule on pandud juurde happeid ning paremale aluseid. Kui kaks äärmist tassi uuesti ühendada, peaks saama kokku taas sinise!
 Miks kustub küünal ja mis juhtub tassi all?






 Pauku ka!
Kui puhuda täis õhupall ja sellele tuli juurde panna, siis pall lõhkeb, aga kui pallis on vesi, siis ei lõhke. Miks?


 Soojusjuhtivus - kui panna toiduvärvi külma vette või kuuma vette, kuidas toimub segunemine.

 Märgumine - Pane vesi klaasi, kata klaas paberiga, keera klaas ringi ja vesi ei tule klaasist välja. Miks?
 Praktilise tegevusena anti õpilastele soola, tass veega, jupp lõngaja tükk jääd. Kuidas saada lõngajupiga jää veest kätte?


sool



Kairol õnnestus esimesena

 "kalamehed!"







jää
 Katsed kuiva jääga


 tornaado

 Pindpinevus
 kauss teeb ise mulli!





 vikerkaar kilel
 ja peale 1,5 tunnist laboratoorset tööd läksime muuseumisse avastama!

 Hullu teadlase tuba
Kuidas liigub kuul?
 Kumma nööriga on lihtsam tõsta?
 Milline kuul on kiirem?
 Keegi elas seal...
 Kuidas mõjuks selline tapeet?
 Teadmised ...

 Koonus liigub mäest üles

 käisin kassi mängimas



 Maaaaaaaaaaaaaa-kera!

 Kus on Eesti?
 Kus on nabaalad?
 Maadeuurija söögilaud
 söök oli laual ja laua all



Tubli, Karel, sina tegid palju rohkem ülesandeid läbi!





 Ka wc sai õppida!

Lahe maja, kuid meie reis jätkub!
 edasi läksime Tagurpidi majja!

 Ka kassas oli kõik tagurpidi!

 puhka jalga!

 klassipilt!

 Magamistuba



 Kas aknast paistev ERM on ka tagurpidi?

 poisid vannitoas
 Tüdrukud lastetoas

 Poisid köögis!
 Õps elutoas

 oi poisid!

 Õpsid ehtisid kuuske
 nagu õpetaja ees, nii lapsed järel!

 Ups, vahele jäime!





 





 Saunas








 Pisut puhata!
Tänan kuuendikke toreda päeva eest!

No comments:

Post a Comment